איך לאחסן ציוד חשמלי?

מכשירי חשמל הם יקרי ערך, ולכן כאשר מבצעים אחסון מוצרי חשמל חייבים לדאוג להם לתנאים הטובים ביותר. אנחנו כאן כדאי לעזור לכם לעשות את זה נכון.

כללי בטיחות עבור אחסון ציוד חשמלי

  • מקרר – לפני אחסון מקרר, צריך לרוקן אותו לחלוטין. כמובן שזה כולל את כל מוצרי מזון בתוכו, אך גם את כל הקרח שהצטבר במקפיא. ברגע שהוא מופשר לחלוטין. תנקו את המקרר היטב ותייבשו אותו, כולל את כל המדפים והדלתות.
  • מדיח כלים – לקראת אחסון מדיח, כדאי להפעיל אותו כאשר הוא ריק, כדי לרוקן אותו מכל שאריות חומר וסבון. תרוקנו את כל התאים, ודאו כי אין בהם לחות ותייבשו בצורה יסודית את כל המדפים. לאחר שמנתקים אותו מהחשמל, חשוב לבדוק כי לא נותרו מים בחלקים הפנימיים והחיצוניים של מערכת הצינורות.
  • מכונת כביסה – באופן דומה למדיח, כדאי להפעיל את המכונה כאשר היא ריקה. רוקנו את הצינורות כדי לוודא כי לא נשארו מים בתחתית המיכל, כדי שהמכונה לא תסריח ולא יגדלו בה בקטריות.
  • תנור – תנור צובר כמות רבה של לכלוך וצובר שומנים. אם מוכרחים לנקות אותו באופן יסודי מאוד לפני האחסון. כדאי גם להגן על דלת הזכוכית מפני שבירה, בעיקר בעת הובלת התנור.
  • טלוויזיה – לפני האחסון נקו את המסך ושאר הרכיבים, נתקו את הזרוע (אם מחוברת) ונקו גם אותה.

מה עוד כדאי לעשות?

מעבר להמלצות אשר תקפות לכל סוג של מוצר, יש כמה דברים שמומלץ לעשות בכל אחסון ציוד חשמלי מכל הסוגים. כדאי להדביק את הכבלים החשמליים למכשירים באמצעות סלוטייפ, כדי שלא יגרם להם שום נזק. מעבר לזה, שימו לב שאתם מבצעים אחסון מוצרי חשמל כאשר הם מונחים כמו שצריך – עם חלקם העליון למעלה ובמידת האפשר, אחסנו אותם באריזתם המקורית.

לגבי הדלתות של המכשירים, ניתן לכם להחליט בעצמכם. במהלך ההובלה, כמובן שהדלתות צריכות להיות סגורות (וגם מודבקות) די לשמור על שלמותן. לאחר מכן, במהלך האחסון, הדעות חלוקות: מצד אחד, דלתות סגורות מאפשרות לחסוך במקום ובכך לחסוך בעלויות. מצד שני, כאשר הן סגורות, פנים המכשירים עלולים להסריח לאורך זמן.

בכל מקרה, כדי למנוע סירחון ונזקים, חשוב לוודא כי אחסון מוצרי חשמל צריך להתבצע במחסנים מאווררים, עם שליטה בטמפרטורה לשמירה מרבית על המכשירים.

מעבר לכל זה, יש כללי אחסון שתקפים לא רק למוצרי חשמל, אלא באופן כללי לאחסון חפצים. עליכם לוודא שאתם בוחרים מחסן בגודל המתאים – מספיק גדול לכל הציוד ומנגד, לא גדול מדי כדי לא לשלם על מקום בו אתם לא משתמשים. תבדקו את תנאי האבטחה והבטיחות במקום, כדי להיות בטוחים שהמכשירים מוגנים מפני גניבות, שריפות, הצפות ומזיקים. כמו כן, כדאי לבדוק שהציוד שלכם מבוטח בפוליסה מתאימה.

דברו איתנו לקבלת הצעת מחיר